mesiga dottern

på dagens schema var det dryckeskunskap, ansvarsfull alkoholhantering och info om projektarbetet.

vi började med att plugga lite vinkunskap.

sen tittade vi på film om olika situationer bartendrar och servitriser kan utsättas för.
haha vi ska spela upp en scen nästa vecka.
jag ska spela dotter till johan, som försöker beställa vin till mig & min syster natalie, medans louise f. kräver att vi ska visa legitimation.
johan blir arg och skriker att det är hans ansvar
om vi blir fulla eller inte!
jag är den där mesiga som säger "men ja kan ta cola, de är lungt"
medans natalie håller med pappa johan!
hur ska louise göra i en sån situation?
servera vin till underåriga mig & natalie, eller skicka ut min familj?


sådär ungefär :p

sedan bytte jag, hanna & kalle projektarbete
från drinkbok till en hälsodrinkbok.


Kommentarer
Postat av: hanna

jag vill börja testa drinkar snart :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback