lusse lelle

älska att bo nära en skola alltså. vaknade kl 8 imose av en massa högstadieelever som skrek och tjoade innan de skulle på luciafirande. hallå liksom. men, ja. jag missar min skolas luciafirande detta år också.

första året - hade antagligen köksdag / julbord, vilket betydde att vi inte fick/hann gå därifrån.
andra året - samma där.
det här året, idag - ledig.

får väl minnas tillbaka till lucian på min förra skola då.
när jag gick i tvåan så var jag och sofie med i niornas luciatåg. hahahaha. vi gick brevid lucian iallafall.
när vi hade lucia i trean så var jag en sån där tärna. min fröken fick sitta bakom mig med en tändare i högsta hugg eftersom jag bara blåste ut mitt ljus hela tiden. sjöng väl för högt. i nian hade inte vi någon luciakandidat från våran klass. min klass hade typ röstat fram mig men jag vägrade. skulle vara lite pinsamt med en lärare bakom mig igen. hehehe. maarit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback