rådjur

rådjur är söta, de ser så dumma ut :)
var ute och sprang nyss ute i skogen.
svårt att unvika eftersom värmland = skog, nivet.
när jag kom där i en backe, stod det två rådjur och glodde på mig.
ja hade lust att jaga dom.
men var rädd att de skulle ryta åt mig så jag ångrade mig.
jag känner ju inga rådjur så det är svårt att veta hur rådjur reagerar när de blir jagade.

det var tråkigt att springa ensam utan musik, då började det snöa igen.
jag sträckte ut tungan och jagade alla snöflingor jag kom åt!
det blev genast mycket roligare och helt plötsligt hade jag sprungit klart.
det hade varit roligt ifall jag hade mött någon.
jag var ju helt inne på att fånga snöflingor så jag hade inte märkt om jag mött någon.
jag hade nog sett lika dum ut som ett rådjur : )

image121

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback