FÖD BARN IDAG DÅ!

jag hoppas verkligen att min serveringslärares tjej
föder deras andra barn idag, den 13 maj 2008.
jag hade ju satsat på denna dag! : )
jaja, det är 7 timmar kvar på dygnet. än finns det alltså hopp!

madde & jag hade lite skojigt på svenskan.
jag, madde och louise håller på med ett arbete om
skillnaden mellan två dialekter.
vi har Värmländska och Skånska.
Vi bad sandra läsa en bred värmländsk text för oss,
hon behövde liksom inte anstränga sig, haha.
sen så hittade jag en lista på masssssssa hagfors-ord!
de har ju lätt den roligaste dialekten i värmland.

http://www.xn--hagfrs-zxa.se/modules.php?name=glossary

Ap-rak = kraftigt berusad
Bort i stöll = Heltokigt
Byxsprôtta - gylf
Dran ve ör = örfil
E tocka e = ett sådant fruntimmer
Fladderdreeta = diarre
Haasärämärä = Hur är det med dig? (haha finska?)
Hachatt = idiot
Hôcken = Vem
Innaful = Elak , falsk
Joläppôlstamp = Potatismos
Kokkôlong = Kyckling
Môsvatten = Lättöl

några ord, men kolla in listan själv! haha den är för rolig :P
man kan lyssna på ljudklipp också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback