trettiofem drinkar

nästa vecka har vi drink-prov.

vi ska låtsas att vi har blivit av med våran drinkbok med alla de vanligaste drinkarna, och vi klarar oss inte riktigt utan den, så vi får helt enkelt skriva ner en ny med alla de vanligaste drinkarna vi kommer ihåg utantill som kan hjälpa oss i baren.
20 st drinkar - G
25 st drinkar - VG
35 st drinkar - MVG
(jag ska satsa på MVG för jag kan ganska många redan ändå, den här gången får jag bara INTE glömma att skriva med vilka glas som används, jävla oflyt alltså. höhö)

så den mesta tiden idag, har gått till att bestämma vilka drinkar vi vill ha med och plugga in dem, och lära oss PRECIS hur de görs, alltså exakta mängder, ingredienser, garnering, om de skakas/rörs/byggs och glas.

mattias vill att vi ska hitta på små historier för att lättare komma ihåg dem.


vilket jäkla kul jobb, jag vill lätt jobba som bartender!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback