ska vi byta jobb?

lina är en riktig gulliplutt idag som hade gått och köpt bulle åt mig tills jag kom hem från jobbet (fast hon kunde ju faktiskt ha bakat för hon har ju inte varit upptagen direkt.) jag skulle göra vad som helst för att få linas jobb. hon tjänar 120 i timman på att.. inte ens gå till jobbet. hon får alltid sluta flera timmar i förväg men ändå få betalt för de timmar hon skulle ha jobbat och hon verkar alltid ha det jättemysigt med tanten hon jobbar hos. själv får man slita och stå i bland matfett, diskberg, tunga lyft, städ och sjukt med jävla massa stress och spring! idag trodde en annan att jag skulle svimma men det gjorde jag inte. sedan slog jag i grillen och då trodde hon att jag skulle dö och då skrek någon: lever du, malin? jag svarade: jarå. ja lever. pju. och så ska jag lära mig att äta ordentligt och dricka vatten. min läxa. (kallas förresten för malin på jobbet)

tidigare idag när vi väntade på bussen in till jobbet, så var den en man i aksnek 45 årsåldern som stod på händerna brevid oss och gjorde "armhävningar" ståendes på bara händerna. det är ju kul att man kan underhålla sig själv i väntan på bussen. han va jättebiffig och cool. göteborgs superman.
 


Kommentarer
Postat av: sofia

pucko då!

nu ska vi se.. va de kan va för datum.

v. 32 (nästa) tisdag den 4-8 (lördag).

v. 33 (veckan efter de :P ) tisdag den 11-16 (söndag)

Jobbar ALLA dagarna mellan de datumen! :) hänger du med söt? :)



Bra att du hade de trevllans på jobbet. Själv ska jag hoppa i sängen och njuta av en natts sömn medans du är ute på galej kanske? eller intar ett o annat glas vin i lyan :)

Pussen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback