kalas, katter och bär

jag åkte på kalaset i björneborg. jenny och sandra var där och det var riktigt kul att träffa dem igen. annars var det en massa andra släktingar som jag inte ens vet namnet på. jag fick en rundtur i deras lilla djungel. inte mindes jag att de hade björnbär, vindruvor, hallon, gurkor, tomater, äppelträd, plommonträd, smultron, jordgubbar, morötter och krusbär. säkert hade de mer också. herregud, vilket paradis.annars såg allt precis likadant ut som det gjorde när vi var små tyckte jag. de har tre katter. två av dem mindes jag, en av katterna som heter mia, är nog syster till våran förra katt findus tror jag. eller ja, vi fick dom samtidigt och de såg likadana ut och kom från samma ägare iallafall. nu hade de en till katt. först visste jag inte det, utan jag såg bara en bild på henne på deras kylskåp. då sa jag till mamma: titta, det ser ju ut som molly. då sa de: ja, men det där är ju molly. och då blev jag lite förvirrad och tänkte: varför har de en bild på linas katt på kylskåpet för? men ja, sen kom det fram att det finns två molly och att de äger en utav dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback