it may be winter outside

nu är jag hemma hos min pappa, i lilla lilla degerfors. vi har druckit kaffe, ätit pepparkakor, läst kuriren och tänt ljus. lyssnar på julmusik i bött, haha. åkte hit jättetidigt idag ju och det var bara skönt. inte mycket människor på tåget och solen höll på att gå upp långt bortanför de stora, dimmiga och vita ängarna och bakom granarna som såg lite frostiga ut. det var fint. det kändes som att man var påväg åt rätt håll. sen ska pappa och jag baka lussekatter och det passar ju bra såhär på lucia, som säkert alla andra där ute också tycker. offcourse. igår åkte jag föressten buss med tomten till jobbet. spännande. alla barnen och jag var helt hysteriska. nejda. han såg inte ens jätte äkta ut, men mer äkta än en sån där ful tomte i en sån där typisk, röd tomteförklädnad med ett ansikte  som bara ser jävligt läskigt ut. den här tomten hade gjort eget skägg och hade gråa, och inte röda, kläder på sig och bar en stor säck över axlarna. låter kanske fint, men han såg väldigt sleten ut och inte alls så mysig som man kan tänka sig att en tomte ska vara. mjuk och go. nej, detta var nog bara en av göteborgs alla roliga alkolister.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback