När det lider mot jul

Jag har bakat kakor, klätt en julgran, fikat hos mormor och morfar och rullat köttbullar idag. Trotts att det är pyntat, julklappar har handlats, julmat står lite förberett i kylskåpet, julmusik spelas och att det bara är några få dagar kvar tills själva julafton, så känner jag ändå ingen julkänsla. Just nu hoppas jag att jag försover mig så länge att jag missar hela dagen och vaknar när det är dags att gå och lägga sig så att det inte är någon idé att kliva upp och börja fira med släkt och familj som ändå inte kommer att fira tillsammans i år. Kanske är det just därför, som jag detta år känner ett litet julehat. Först ska man dit och fira med typ en person, sen till nästa person och fira där, sen till nästa, till nästa, till den, och sen till den. Vad hände med att fira tillsammans? Nu vill jag bara vara liten, kanske fyra år och önska mig dockhus och ha hela tjocka släkten och familjen samlad hemma hos mormor och morfar med massa god julmat och en tomte som smyger runt i skogen och knackar på fönsterna, som skrämmer upp varenda liten unge men ändå är det mysigt och fint, eftersom barnen blir tröstade av sina föräldrar eller kanske äldre syskon.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Jag ska se om jag hittar ett dockhus åt dig som du kan få den 25e :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback