annis in the spookvillage

nu är jag hemma i den otroligt tysta spökstaden, degerfors. gud va tråkigt, egentligen. släppte några tårar när vi rullade in i lilla byn (glädjetårar tror jag, för att jag lycktas ta mig härifrån, förhoppningsvis HELA LIVET). var nyss och hälsade på i paulinas nya, stora hus där man skulle Klappa på dörren, inte knacka. där var det även några små filurer vid namn sarah, sara, sofie, carro, vera och jocke och två katter med långa (alltså jättelånga) svansar.

nu vet jag inte vad jag ska ta mig till? är ensam med molly i papi pos stora hus och hade tänkt göra mig en äggmacka, men fanns det någon kaviar? nej. då hittade jag leverpastej men fanns det någon gurka? nej. åh, så värdelöst. jag ringde till pappa som är på jobbet och frågade ifall han hade råkat fått med sig kaviar och gurka dit men det hade han inte. hade han råkat fått med sig det hade jag gått och hämtat det (med min jätteonda fot). SÅ sugen är jag. jag har räknat ut att jag äter ungefär en till en och en halv kaviartub i veckan. när jag var liten var kaviar det absolut värsta jag visste. det är det inte längre, men det kanske ni listat ut redan.

nu ska jag plocka ut mina extraögon och ta på mig glasögonen istället (jag har nästna bara användt glasögonen i göteborg och folk där nere känner knappt igen mig utan dom. idag var jag nära på att inte ens komma in på jobbet när jag inte hade på mig dom. hon trodde att jag var en gäst som råkat tagit fel dörr och gått in genom bakdörren istället. OKEJ. men intressant eller. godnatt annis, godnatt bloggen, godnatt människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback