du har blitt tjuck

idag har det varit en dag ute i solen på trappan med kaffi och marianne, jag har blivit lämnad ensam och vi har haft en avslutningsfika med mattias. han pratade om hur klassen har utvecklats under dessa år, hur klassen kan göra alla generade, om gängen i klassen (vi är det ordningsamma (det är vad han tror) gänget nere i hörnet tydligen) hur vi grät, bröt ihop och var rädda när vi serverade för första gången (vi skulle bara ta dryckbeställning, men fasen så läskigt det var!). nu sitter vi här med våran nya lärare jocke, som är en gammal elev, och ska leta efter stämmningsfull musik på restauranger. jag tycker att "se så tjuck du har blitt" (jag vet ej hur det stavas, det ska föreställa norska iallafall) är en jäkla skön låt och jag känner revbensspjäll, vägkrog, sommar, öl och lastbilschaffisar när jag hör den.

nu ska jag återgå till the work. tjarå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback