I <3 OKTOBER

Snart är det oktober och det gillar jag verkligen. Det känns som om denna månad kommer bli grym på alla sett och imorgon får jag lön, och såg idag att jag kommer att få mer än vad jag räknat med! Oktober ska bli en njutar månad och jag längtar verkligen tills jag ska åka till Degerfors. Känns så konstigt att säga det men det gör jag verkligen. Vill ha vinkvällar, äta choklad och ha anstiktsmask på mig varje kväll, hela oktober, dricka jättemycket kaffe och fika var och varrannan dag. Jag kommer att få träffa mammas lilla söta kissemisse, som jag hört är ett riktigt charmtroll, när jag kommer hem. Sofia kommer hem från Korsika och det ska bli så kul att träffa henne igen och jag hoppas vi dansar tills vi somnar och fikar tills vi spricker många, många gånger. Sedan ska jag hälsa på Krabban i Karlstad, träffa släkten och familjen som jag knappt träffat sedan i våras. Äta på skolans restaurang och lämna kvar gamla kläder i Degerfors och köpa nya. Kläder och en mysig jättestor halsduk. Jag ska ta tusen kort på alla fina löv och verkligen ta vara på doften av höst. Springa och sparka upp löven i luften med nya skor och det gör ingenting om alla löv hamnar i mitt hår. Mitt hår ska jag klippas och färgas snart också. Jag vill ha picknick i någon park eller bara mitt i stan, med sockerkaka och hallonsoda. Den här månaden ska jag ta vara på. Oktober har alltid varit min favorit månad! Oktober - mysmånad. Det är nog inte många som känner sådan glädje och energi när vi går mot en mörkare och gråare tid, men Gud, jag gillar verkligen det! Det är DÅ man myser till och jag vill sitta framför brasan hemma hos pappa när jag åker hem och grilla äpplen och äta bullar.




Kommentarer
Postat av: soffi

ååh, hösten är min favvoårstid också. dne är ju klockren. så mys och så kan man sitta inne med gott samvete och det är ju gött. längtar till lilla värmland och dig, men snart är det dags. wihu!

bara..två vecor kvar typ eller vad blir det. mpste köpa jacka och halsduk, hihi.

sen måste vi baka paj också. mm. puss

2009-09-25 @ 11:48:26
Postat av: Anna

wihoo, visst är det soffsan! hösten is the shit! :D åhååå, två veckor låter som ingenting! snart är du in sweden again alltså och ååååå, vi kan baka världens största paj och SOM vi ska njuta av pajen och höstmyset! ååå, blir jättesugen nu :D mums mums! puss puss, see you sooooon möpen!

Postat av: tove

Och träffa mig oxå inte glömma de :P

2009-09-27 @ 14:30:49
URL: http://tovebolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback